Barnets sproglige udvikling (Kognition & Pædagogik) den 21 oktober
Det var en rigtig spændende dag men også utroligt indviklet,
man skulle virkelig fokusere for at forstå det hele. Men Thomas formåede, at
gøre det vi havde læst, til noget man forstod via. Eksempler som var skåret ud
i pap.
Der var meget gruppearbejde hvilket jeg synes var virkelig
fedt. Gruppearbejdet er med til at give en bedre forståelse af oplægget. I
gruppen fik vi nogle refleksions spørgsmål hvor vi skulle snakke om egne
erfaringer via. Observationer vi havde gjort os i forhold til Sprog-udvikling samt
sprogstimulering i en pædagogisk praksis. Det var fedt, at kunne koble teori
til nogle observationer vi selv havde gjort gennem tiden.

Vi kom igennem 3 faser dvs. tre interaktionsfaser. Den første fase er den primær intersubjektivitet som er de første
ca. 5 måneder, så er der subjektivitet som er fra ca. 5. til ca. 8 måned og så
var der sekundær intersubjektivitet der er fra ca. 8. til ca. 16. måned.
I grupperne skulle vi via, kompetencehjulet
og skemaet/tabel fra bogen (tabel 2.3), undersøge hvilke sproglige kompetencer
børn er ved at udvikle samt hvad de ikke har udviklet endnu. Dette er skitseret
i forskellige aldre. Her valgte vi alderen 2-3 år og så skulle vi undersøge
via. Tabellen hvilke sproglige kompetencer børn i alderen 2-3 er ved at udvikle
og mangler samt har udviklet.
På bloggen kan i se under portfoliospørgsmål hvad vi fandt frem til i forhold sproglige kompetencer i alderen 2-3 år
Hej med jer :)
SvarSletMeget venlig og enkel udseende blog I har sat op! Flot!
Det gør indlæggene mere overskuelige at læser, når I benytter billeder og skemaer. Vi vil meget gerne vide afsenderen på de enkelte indlæg, hvis det skrives i jeg-form, da det giver os et mere personligt indblik i menneskene bag bloggen.
I har udvist stort engagement ved at kommentere på alle os andres blogs, - TAK! :-)
Mange hilsner og knus gruppe 7
//Charlotte, Kasper, Sayran, Kristian & Annich